دعوت از دوستان که برای کنکور 91 می خواهند بخوانند

در این قسمت میتونید به بحث در مورد کنکور کاردانی به کارشناسی بپردازید

مدیران انجمن: Parsian، rosa_127، Moh3n II، مدیران

قفل شده
Parsian
مدیر انجمن
مدیر انجمن
پست: 389
تاریخ عضویت: شنبه 4 مهر 1388, 6:33 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط Parsian » شنبه 2 مهر 1390, 9:35 pm

مصــاحبــه با اســاتیــد



درس: مدار منطقی


استاد: زربخش

سوابق آموزشی، شغلی خود را در زمینه کنکور کاردانی به کارشناسی بفرمایید.

صرف آموزشی، از سال 83 اینجا (موسسه پارسه) بودم یعنی 83، 84، 85، 86، 87 و امسال هم سال هشتم که می شود سال ششمی که اینجا تاسیس شده است به اضافه تدریسهای خصوصی بوده، کلاسهایی بوده که توی دانشگاه علمی کاربردی بوده، کلاسهایی بوده که هم برای طرح درس بوده و هم کلاس تستهایی که کلاس کنکور برگزار شده بوده. توی همین دو جا بوده عملاً؛ در موسسه دیگری تدریس نداشتم.

جزوات و کتابهایتان را لطفاً برای این درس معرفی بفرمایید.

جزوه ای هست که برای خود پارسه نوشته شده؛ یک جزوه مدار منطقی هست که برای خود پارسه هست که هم سر کلاس است و هم به صورت مکاتبه ای است و یک کتاب هم در شرف نوشتن هست و به صورت کتابی است که قرار است برای خود پارسه در انتشارات پارسه منتشر بشود و در دست چاپ هست. یک کتاب برای مدار منطقی و یک کتاب برای معماری کامپیوتر که ربطی به این درس ندارد. یک جزوه آماده هست و یک کتاب است و یک منبع تست هست که به عنوان بانک سوالات است که باز برای انتشارات پارسه است که تستهای مختلف که 300 تست است جمع آوری شده و یکسریشان هم تالیفی است.

کتابهایی که نام بردید فروش آزاد دارد؟

بستگی به سیاست موسسه دارد چون برای موسسه دارد زده می شود. هدف این است که تا جایی که من مطلع هستم تا سال اول نه؛ فروش آزاد ندارد و در انحصار خود موسسه هست ولی بعد از آن می خواهد بازار آزاد قرار بدهد و در بازار آزاد هم به فروش برسد چرا.

از ویژگیهای جزوه خود به چه مواردی اشاره می کنید؟ در آن همه تستهای کنکور حل شده است؟

در جزوه فعلی که موجود است یکی از مهمترین پارامترهایی که می توانم در جزوه عنوان کنم سعی در خلاصه نویسی آن بوده است که از توضیحات اضافه و چیزی که بیاید گمراه کند و وقت را بگیرد با توجه به هدف از کنکور دور بکند از این خودداری شده، تا جایی که می شد طوریکه مفهوم مطلب هم گم نشود خلاصه نویسی انجام شده، بعد به جز آن تستهای کنکورهای مختلف از سال 83 که مدار منطقی اضافه شد تا آخر دانشگاه آزاد 87 همه تستهای کنکور در آن هست و حل تشریحی وجود ندارد دلیل دارد ولی کلید گزینه ها، بله در آن وجود دارد. همه تستها در بانک سوالاتی هم که دارد منتشر می شود که مربوط به همه دروس هست و یکی از آنها هم مدار منطقی است که 300 تا سوال هست باز تمام سوالهای کنکور با حل تشریحی، نکات تستی که لازم هست برای حل آن، اگر چندین راه مختلف داشته باشد آنها وجود دارد؛ برای کامپیوتر و الکترونیک چون می دانیم سوالات کامپیوتر و الکترونیک دیگر نزدیک به هم خیلی دارند می شوند و سال به سال هم نزدیکتر دارند می شوند و به جز آن هم باز یکسری سوالات نکته دار و تالیفی هم در آن وجود دارد (در بانک سوال).

منظور شما این است که داوطلبان علاوه بر مطالعه جزوه شما برای آنکه حل تشریحی تستها را داشته باشند بایستی کتاب بانک تست را هم مطالعه کنند؟

ببینید اگر بحث، بحث سر کلاس آمدن باشد، بحث مطالعه شخصی است ربطی به کلاس ندارد. درست است؟

داوطلبانی که در کلاسها شرکت نمی کنند و از طرح جزوه و آزمون استفاده می کنند.

بله؛ فعلاً توی این عنوان نشده چون جزوات آزاد قرار است که فروش نرود حالا اگر باشد که بحثش جدا است ولی وقتی که به صورت مکاتبه ای عنوان می شود یعنی مال کسانی نیست که سر کلاس بیایند یک ضمیمه ای همراهش هست که در آن ضمیمه حل تشریحی هم عنوان شده است. من مخصوصاً حل تشریحی را در خود جزوه نگذاشتم به عنوان یک ضمیمه ارائه کردم برای آنکه سر کلاس وقتی مسائل را حل می کنیم حل اگر در آن باشد، ذهن خیلی از دانشجویان منحرف می شود و دیگر وقت و انرژی و فکرشان را نمی گذارند برای حل کردن؛ به خاطر همین فقط کلید را گذاشتم حل را نگذاشتم ولی به صورت مکاتبه ای چرا؛ ضمیمه ای وجود دارد که همراهش ارسال می شود که در آن حل تشریحی هم هست.

بنابراین داوطلبان مکاتبه ای که در این دوره (سراسری 88) ثبت نام کرده اند حل تشریحی تستها را دارند؟

باید داشته باشند. من تحویل موسسه دادم و قرار بوده ارسال بکنند. ولی ارسال کرده یا نکرده را دیگر به انتشارات مربوط است.

تا جایی که من اطلاع دارم دستشان نرسیده است.

خب پس باید یک پیگیری بشود چون دست موسسه هست و قرار بوده ارسال شود. کلید را دارند؟

بله.

پس باید یک پیگیری بکنم.

جزوه شما همه نکاتی که در کنکورهای سالهای اخیر مطرح شده را پوشش می دهد؟ (و مباحثی را که جزو سرفصل کامپیوتر نمی دانند مانند مبدلها و شماره ICها).

نه در جزوه اینها عنوان نشده و برای آنکه دیگر از حالت جزوه ای خارج می شود و در کتاب عنوان می شود چنین چیزی و دلیلی هم که برای این وجود دارد برای اینکه همین چیزهایی که شما گفتید مثل مبدلها، مثل انواع خانواده های منطقی گیتها و این داستانها مربوط می شود به درسی به نام الکترونیک برای بچه های سخت افزار و بچه های الکترونیک. در نتیجه آنها یک درس 3 واحده 48 ساعته حداقل دارند به نام الکترونیک که اینها در آن عنوان می شود و این چیزی نیست که شخصی بتواند خودش در حد یک جزوه عنوان بشود. مطالب جزوه یعنی یک چیز چکیده؛ یک چیزی که اصلاً مربوط به یک درس دیگر است هیچی از آن را نمی دانیم به عنوان چکیده چه چیزی می خواهد در آن عنوان بشود؟ یا باید یکسری چیز حفظی باشد، شکل 1 حفظ کنید، شکل 2 حفظ کنید که من اصلاً قبول ندارم چنین چیزی را که بخواهم حفظش بکنم چون یک مقدار کم تغییرش بدهیم از بین می رود ولی این چنین چیزی در کتاب مفهوم پیدا می کند که یک فصل جداگانه باشد توضیح داده بشود، درس داده بشود بعد بشود وارد بحث تستی شد.

در کتابتان به این موضوع پرداختید؟

در کتاب بله؛ در کتاب فصلی هست به عنوان خانواده های منطقی، فصلی هست به عنوان مبدلهای AtoD، DtoA و عملاً دو فصل آخر مربوط به چنین چیزی است بله.

پیشنهاد می کنید داوطلبان از مطالعه مباحث این تستها صرفنظر کنند؟

برای بچه های سخت افزار نه؛ ولی برای بچه های نرم افزار باز بستگی دارد. دو دسته می شوند. الان که می دانید در دانشگاه علمی کاربردی این درس دیگر عنوان نمی شود. برای بچه هایی که نخواندند درس مدار منطقی را صددرصد پیشنهاد می کنم فقط چیزهایی را که سر کلاس عنوان می شود یا در جزوه هست، مطالبی که مربوط به بچه های نرم افزار هست را بخوانند چون در سوالات کنکور می دانید که از 15 تا اگر مطرح بشود 1 یا 2 سوال ماکزیمم که معمولاً یک سوال هست و یک سوال را گذاشتن کنار می ارزد به جای اینکه این همه زمان را بخواهیم بگذاریم که برویم مطالعات خارجی یک درسی را که اصلاً نخواندیم را بکنیم به خاطر یک سوال که آیا بیاید آیا نیاید ولی برای بچه های سخت افزار اصلاً چنین پیشنهادی را نمی کنم حتماً بخوانند چون آنها خواندند چنین چیزی را و باز یکسری دانشجویانی که زودتر شروع کردند به خواندن یا تواناییهای بالاتری را دارند، چرا؛ وقتی همه را می خوانند، خودتان می دانید چند تا از دوستانتان که اینجا بودند حالا از جمله مثلاً نمونه اش خانم سپهری نمی دانم ایشان را می شناسید یا نه، ایشان 3 مرتبه 4 مرتبه تمامی تستهای کنکور را زده بودند یعنی اصلاً جوری بود که سوال را می دید فکر نمی کرد. فایده ای نداشت دیگر وقت تلف کنی بود برای ایشان؛ چرا برای چنین شخصی پیشنهاد می کنم که برود این چیزها را بخواند چون وقت اضافه آورده است ولی کسی که 1 ماه، 2 ماه، 3 ماه، 4 ماه مانده به کنکور می خواهد شروع کند به خواندن، نه اصلاً خواندن آن قسمت بدرد بخور نیست.

رفرنسهای اصلی این درس را لطفاً بفرمایید.

رفرنسهایی که مطرح می شود، اگر بخواهیم رفرنس آموزش عالی را عنوان بکنیم می دانیم که کتاب موریس مانو است که به عنوان رفرنس مطرح می شود. کتاب موریس مانو کتاب خوبی است کاملاً تشریحی هست؛ در دانشگاه ها به عنوان رفرنس فوق العاده خوبی استفاده می شود. این بحث رفرنس دانشگاهی ولی اگر برای کلاسهای کنکور می خواهیم، با دید کنکوری می خواهیم به قضیه نگاه بکنیم، باز برای کسانی که از دوره 1 یعنی حداقل 7 - 6 ماه قبل شروع کردند، وقتی دارند، خواندن کتاب موریس مانو کتاب بدی نیست خیلی کتاب خوبی است می تواند یک دیدی به آنها بدهد ولی باز برای کسانی که فقط صرف کنکور دارند در حدی که می خواهند در کنکور بزنند، وقت نمی کنند که بخواهند بخوانند، نه؛ خواندن کتاب موریس مانو کتاب خوبی برای آن افراد نیست. می توانند از کتابهای دیگری که موجود هست، کتاب آقای مقسمی کتاب کنکور سریعشان هست، کتاب 30 آزمونشان هست. کتاب آقای شادکام هست برای بچه های دیجیتال یعنی الکترونیکیها نوشته شده و حالا همین جزوه خود پارسه یا کتابی که چند وقت دیگر قرار است منتشر بشود با کتاب خود پارسه که کتاب خودم هست. آنها رفرنس بدی نیستند و رفرنس خوبی هستند. حالا من درباره کتابهای موجود بگویم نه حتی کتاب خودم که می خواهد بیرون بیاید چون آن هنوز که نیست ولی بین موجودها اگر بخواهم صحبت بکنم باز کتاب آقای مقسمی درس را خوب توضیح داده؛ مشکلی از لحاظ توضیح درس، فهم نیست ولی تستهایش را من بیشتر از خود درسش توصیه می کنم برای کسانی که مخصوصاً حالا چه سر کلاس می آیند، چه زمینه ای دارند، بلد هستند، جزوه پارسه را گرفتند می خوانند؛ من در کلاسم هم همین جوری عنوان می کنم می گویم اگر در کلاس باشید جزوه را بخواهید بخوانید یا جزوه را بخوانید تمام نکات عنوان شده چیز اضافه تری را پیدا نمی کنید در کتاب آقای مقسمی یا کتاب آقای شادکام ولی به عنوان یک منبع تست فوق العاده منبع خوبی هست برای اینکه انواع و اقسام سوالات کنکورهای مختلف سراسری، آزاد، علمی کاربردی، الکترونیک، کامپیوتر، ضمن خدمت فرهنگیان همه این سوالات در آن وجود دارد به اضافه سوالات تالیفی. فعلاً که از لحاظ منبع تست فوق العاده کتابهای خوبی هستند و درسشان هم جزوه بدی نیست جزوه خوبی است خوب توضیح دادند در درس؛ ولی حالا اصلاً ربطی به تعریف یا ربطی به تبلیغ ندارد اصلاً ربطی به این قسمتها ندارد؛ چون مدار منطقی برای بچه های نرم افزار می دانید که درس اجباری نبوده، خوب عنوان نمی شود، بچه ها اهمیت نمی دهند، آخرهایش، مدارات ترتیبی معمولاً کم رنگتر عنوان می شود، در نتیجه بچه ها زیاد تمایلی هم ندارند که خودشان بخوانند؛ اکثریت را داریم نگاه می کنیم نه طیف خاصی؛ اکثریت چون علاقه ندارند چنین چیزی را بخواهند بخوانند، به خاطر همین کتاب شاید به تنهایی انگیزه ای برایشان ایجاد نکند که بنشینند بخوانند یا بخواهند متوجه بشوند به خاطر همین به تنهایی چیز خوبی شاید نباشد. ترکیبی از کلاس اگر باشد به اضافه کتابها کارایي اش و توانایی اش خیلی قطعاً بالاتر می رود تا صرف خواندن. مگر یک عده افراد که خودشان انگیزه شان واقعاً درس خواندن است، احتیاج به هل دادن کسی ندارد که یک کسی بیاید هلش بدهد، خودش می خواهد بخواند، چرا؛ به تنهایی می تواند کتاب بخواند قطعاً کلاس آمدن مفهومی ندارد.

از ترجمه هایی که از کتاب موریس مانو شده، شما ترجمه دکتر سید رضی را پیشنهاد می کنید یا ترجمه دیگری را؟

اصلاً من ترجمه پیشنهاد نمی کنم. اگر بخواهیم این جوری بگوییم کتاب اصلی واضحتر عنوان می شود. این هم احتیاج دارد که زبان بچه ها خوب باشد و اگر می توانند اصلی را بخوانند، شک نکنید و همان ولی اگر نیست، دیگر اجباراً چرا؛ کتاب سید رضی را پیشنهاد می کنم.

در مورد اهمیت این درس در قبولی داوطلبان کنکورهای رسمی (سراسری، آزاد) توضیح خلاصه ای بفرمایید؛ اینکه اگر داوطلبان روی این درس سرمایه گذاری کنند چقدر می تواند در بالا بردن نمره علمیشان در کنکور سراسری یا ترازشان در کنکور آزاد تاثیر مثبت بگذارد؟

درس مدار منطقی را این جوری می توانیم عنوان بکنیم که بیشتر از اینکه بخواهد به ضرر بچه ها تمام بشود به نفعشان تمام می شود چون مدار منطقی حالا خوشبختانه یا متاسفانه درس ضریب بالایی نیست، یک؛ درسی نیست که بچه ها زیاد به آن مثل دروس تخصصی اهمیت بدهند به دلیل ضریبش؛ در نتیجه میانگین کشور مثل دروس دیگر بالا نیست. وقتی که میانگین کشور بالا نیست، میانگین پایینی تقریباً دارد، میانگین پایین را اکثر بچه ها می توانند بزنند و وقتی این میانگین زده می شود عملاً، تقریباً می شود گفت که طیف اکثریت بچه ها تا آن حد را می توانند بزنند؛ در نتیجه زیاد به ضررشان نمی شود چون نسبت به میانگین کشور پایین نیستند. اکثریت را باز تاکید بکنم ولی در عوض اگر بچه ها بتوانند روی این درس سرمایه گذاری بکنند، سرمایه گذاری مالی منظورم نیست، سرمایه گذاری وقتی و سرمایه گذاری خواندن بخواهند انجام بدهند، چون درصد 50، 60، 70 را خیلی راحت می شود زد و این درصد چون نسبت به میانگین یک دفعه یک پله می پرد بالا و می دانید که در رتبه، تراز و درصد همه جا می تواند کمک بکند و انحراف معیار ایجاد بکند و بتواند کمکشان بکند و تک و توک افرادی که خیلی بالا زدند، آنهایی که خیلی بهشان کمک کرده بتوانند درصد 90 به بالا بزنند؛ در نتیجه مدار منطقی آنقدر که نزدنش ضرر ندارد برای بچه ها، زدنش سود دارد برای بچه ها یعنی می توانند به این صورت در نظر بگیرند که به عنوان یک چیز کمکی در کنار بقیه دروس داشته باشند چون درسی است که با زمان نه چندان زیاد با خواندن بعضی از قسمتها می توانند حداقل خوشان را به 60 - 50 برسانند و کمک بکند به آنها.

برای یادگیری کامل این درس چه روشی را به داوطلبان توصیه می کنید؟ چه میزانی از زمانشان را به مطالعه مباحث و چه زمانی را به تست زدن اختصاص بدهند؟

ببینید این یک مقدار ربط پیدا می کند به خود شخص که چقدر پایه مدار منطقی اش خوب است. اگر صفر در نظر بگیریم و خواندن خودش را فقط در نظر بگیریم با کلاس و اینها که کاری نداریم؟

نه؛ صرفاً از روی یک کتاب کنکوری مناسب.

از روی یک کتاب کنکور، خب یک آدم صفر وقتی یک مطلب را می خواند باز بستگی دارد به خودش یا با یکبار خواندن یا با دوبار خواندن یا با سه بار خواندن مفهوم جا می افتد برایش. حالا زمانش بستگی دارد که با چند بار خواندن؛ ولی به نظر من اولین باری که مفهوم جا افتاد کافی هست؛ من یکبار خواندم نفهمیدم دور دوم می خوانم می فهمم قضیه را. وقتی که فکر می کنم که فهمیدم مساله اصلاً چی دارد می گوید، به چه می خواهد برسد، کافی است؛ دست نگه می دارم بعد شروع می کنم تست زدن با انواع و اقسام مختلف؛ هر چقدر تست بیشتر بزنیم، در تست سرعت می رود بالا، نکات بیشتری می بینیم، یک تست نکته ای دارد که من اشتباه فهمیده بودم وقتی که نتوانم بزنم، حلش با خودش یکی جور در نیایید، آن موقع می توانم دوباره برگردم یکبار دیگر بخوانمش که ببینم مشکل کجا است یعنی من اگر با یکبار، دوبار، هر چند بار، اولین باری که فهمیدم، زمانم را قطع می کنم برای خواندن آن مبحث و بیشتر تاکید دارم با تست حل کردن و خواندن جوابهای تشریحی که برای حل آن تست گفته شده بتوانم خودم را قوی بکنم در آن؛ چون هر تستی از آن مبحث عملاً دارد یک نکته را می رساند. در نتیجه تست زدن را به مراتب کاربردیتر و مهمتر از فقط صرف مطالعه می دانم. دوستانی هستند که عملاً با توجه به زمان زیادی که گذاشتند، موفق نمی شوند؛ این تیپ افراد، نمونه اش را که در بچه ها دیدیم و می دانیم فقط و فقط می خوانند؛ یکبار، دو بار، صد بار همه چیز را خواندند اصلاً مثل یک طوطی هر چیزی را که بگویی حفظ است ولی تست نزده؛ می گوید من تست می زنم نمی توانم، می ترسم دو تا تست می زنم نشده؛ با آنها که صحبت می کنیم می گوید من 4 تا تست زدم دیدم که نمی توانم بزنم. 4 تا معیار نیست؛ بله 4 تا هیچی 40 تا تست می زنی تازه کم کم دارد جا می افتد؛ 41مین، 42مین، 43مین راه افتاد دستش؛ یعنی با تست زدن باید همانهایی را که حفظ کردیم بتوانیم ازشان استفاده کنیم. با خواندن یکسری ابزار بدست می آوریم حالا چطوری از این ابزارها استفاده کنیم توی تستها مشخص می شود.

برای اینکه داوطلبان مطالبی را که خواندند تا زمان کنکور فراموش نکنند، چه راهکارهایی توصیه می کنید؟

بعد از آنکه درس مدار منطقی را خواندند کامل شد، همه مطالب را خواندند و شروع کردند تستهایش را زدند، هر فصلی را که خواندند تستهایش را زدند و الی آخر که رفت جلو، برای اینکه این مساله باز تمرین بشود و ملکه ذهن بشود و از بین نرود، در حین خواندن یکی از نکات خیلی خوب و نکته ای یک نت برداری خلاصه مطالب و نکات را هر کسی با زبان خودش داشته باشد. چرا؛ کتابهایی در بازار هست دیدید که کتابهای جیبی هست، Hand Bookهایی هست که برای هر درس نکات کلیدی اش را نوشته؛ بد نیست آدم آنها را هم بخواند، هر چه بیشتر بخواند ضرر ندارد ولی هر کسی با زبان خودش مطلب را که می خواند یک خلاصه نویسی برای خودش داشته باشد و بعد از اینکه مطالب تمام شد توی آن یکی دو ماه آخر که نزدیک به کنکور است خلاصه ها را بخواند، شروع کند به تست زدن و تستهای کنکور را بیاید با توجه به زمانهای کنکور برای خودش شبیه سازی بکند، زمان کنکور را برای هر درس. شروع کند انواع و اقسام سوالات را زدن؛ دیگر فصل به فصل نزند، فصل 1، 2، 3 که فکرش فقط به یک فصلی باشد، به یک مطلبی بخواهد مجتمع بشود. به صورت عام همه را؛ یکسری سوالات کنکور را برداریم به کل، از بالا تا پایین که از همه مطالب هست آنها را بزنیم با توجه به زمانش دوباره فردا همان کار را بکنیم. برویم حل تشریحیش را بخوانیم مقایسه بکنیم، خلاصه نویسیهایی که انجام دادیم یعنی باز با مرور خلاصه نویسیها و زدن تست و مخصوصاً هر چه به آخر می رسیم زمانگیری در تست، بتوانیم بیشتر مطالب را مرور بکنیم و آماده سازی بکنیم برای کنکور؛ چون باز یکی از چیزهایی که بچه ها در کنکور زیاد ضرر می کنند زمان هست؛ خیلی تست زدند، همه چیز، شرایط عالی، فکر می کنیم همه چیز هم بلد هستیم ولی سر جلسه کنکور که می رویم مشکل پیدا می کنیم برای اینکه من هیچ باری برای خودم با زمان کنکور در همان زمان صبح یا بعد از ظهری که هست شبیه سازی نکردم کنکور را؛ اگر بتوانم این شبیه سازی را انجام بدهم، برای خودم 4 - 3 بار برای خودم شبیه سازی را انجام بدهم، می فهمم من مثلاً درس مدار منطقی را خیلی سرمایه گذاری کرده بودم خوانده بودم همیشه که دارم از بالا به پایین می زنم درسها را مدار منطقی می افتد آخر اصلاً به آن نمی رسم وقت کم می آورم؛ پس مثلاً بهتر است مدار منطقی مانندی را ببرم اول، اول آن را بزنم، درس x را که نخواندم یا کم رنگتر هست برایم، اگر قرار است وقت کم بیاورم روی آن وقت کم بیاورم. چی را چه وقت بگذارم. یک زمانگیری اینجوری در کنکور خیلی مهم است که اکثریت این کار را تمرین نمی کنند و در آن قسمت به مشکل می خوردند.

یکی از مباحثی که داوطلبان در آن وقت کم می آورند، حل تستهای شمارنده ها است خصوصاً اگر جواب را بعد از چندین Step بخواهند. در این باره توضیح بفرمایید.

درباره شمارنده ها همانطور که می دانید معمولاً حدود 4 - 3 تا از 15 تست کنکور است. قسمتی هست که اکثریت بچه ها این قسمت را مشکل دارند و نمی فهمند آن را. پس آن یکی از قسمتهایی است که به بچه ها کمک می تواند بکند. کاملاً مشخص است و قبول دارم که نسبت به مطالب قبلی خیلی خیلی زمانبرتر هست؛ شکی در آن نیست. یک، تمرین بیش از حد آن قسمت را می تواند سریع بکند، دو، باز یکسری مسائل و نکاتی وجود دارد که خلاصه نویسی هست و تا جایی که می شود می توانیم خلاصه نویسی بکنیم در جدولها. متاسفانه یکی از قسمتهایی هست که توی کتابهای مختلف خلاصه نویسی می خواهید بکنید، خلاصه نویسی یک مقدار بیان باید کرد، قدرت بیان می خواهد، به صورت نوشتاری سخت می شود چنین چیزی را گفت و در سوالات کنکور از این خلاصه نویسیها استفاده می شود و در اکثریت کتابها به صورت خیلی جزئی اشاره شده نه به هیچ دلیلی که بخواهند بگویند یا نخواهند بگویند، بیشتر به این دلیل که نمی شود جوری گفت که در قالب کتاب نوشته شود. خیلی سخت می شود آنها را عنوان کرد. به خاطر همین اگر بتوانیم به آن خلاصه نویسیها برسیم و روی آن خلاصه نویسیها تمرین بکنیم دیدهای قوی را روی خود فلیپ فلاپها، هر فلیپ فلاپ چه عملی می خواهد انجام بدهد داشته باشیم، خیلی راحت می توانیم از خلاصه نویسیها استفاده بکنیم و با دید شکل حل بکنیم همه چیز را نخواهیم بنویسیم. در نتیجه می توانیم زمانش را تقریباً تا 50 - 40 درصد کاهش بدهیم ولی باز هم بالای تستهای معمولی هست زمانش؛ این را هم همیشه در کنکور می دانیم وقتی طراح یک سوالی را طرح می کند، یک زمان خاصی را به یک درس اختصاص می دهد، یک بالانسی بین تستها هست؛ همیشه زمانی که به تستهای فصل 5 و 6 می دهند یعنی مدارات ترتیبی کلاً می دهند، از مدارهای فصل قبلی از مثلاً تبدیل مبناها و غیره بیشتر هست یعنی می آیند سوال را جوری می دهند که این دو سوال مثلاً مبنا و شمارنده یک جوری بالانس بشود این سوالها. در نتیجه زیاد فکر این را نباید بکنیم ولی باز می گویم باز با تمرین و آن خلاصه نویسی که حالا باید به یک نوعی بتوانیم به آن خلاصه نویسی برسیم، با تمرین زیاد، با خواندن کتابهای مختلف، شنیدن بیانهای مختلف بتوانیم از آن خلاصه نویسیها استفاده بکنیم.

فقط من یکی از چیزهایی که روی آن خیلی دارم فکر می کنم، بیشتر قبل از اینکه دست به قلم بشوم، دارم فکر می کنم که این خلاصه نویسی و انواع خلاصه نویسی چه جوری می توانم در کتاب بیاورم که همه آنها عنوان بشود یعنی بیانم را بتوانم بنویسم؛ چیزی که در کتابهای دیگر کم عنوان شده است.

مطمئناً یکی از مشکلات کتابهای کنکوری حاضر همین مورد هست؛ اساتید زیادی فکر می کنند مشابه شیوه تالیف کتب دانشگاهی نباید از فرم کلاسیک نگارش خارج شوند در صورتی که هدف جزوه ها و کتابهای کنکور صرفاً کمک به داوطلبان است و مهمترین ویژگی آنها سادگی بیان و قابل فهم بودن برای داوطلبان می باشد.

دقیقاً همین حرف؛ این مساله فکرم را مشغول کرده و دارم به این فکر می کنم که آن قسمتها را گفتاری بنویسم اصلاً قالب نوشتاری به آن ندهم که بتوانم همه چیز را در آن عنوان بکنم.

یکی از دلایلی که داوطلبان درصد پایینی در مدار کسب می کنند بی دقتی در حل تستها است؛ برای آنکه داوطلبان دقتشان در حل مسائل مختلف بالا برود چه توصیه هایی دارید؟

یکی از مهمترین یا بیشترین اشکالاتی که در این قسمت در حالتهای مختلف دیده شده بدنویسی است این یکی از مهمترین چیزها است. خیلیها خیلی چیزها را بلد هستند موقعی که دارند می نویسند جدولها را می کشند، عملاً یک مقدار درهم درهم، با استرس نوشته می شود و ایراد ایجاد می کند. مهمترین چیزی که در تمام درسها مهم هست استرس تا جایی که می توانیم باید از خودمان دور کنیم یعنی بزرگترین سم استرس است؛ بتوانیم این استرس را از خودمان دور بکنیم، یک؛ دو، وقتی که هر چقدر که تست بیشتر زده باشیم ناخودآگاه این استرس دور می شود؛ ناخودآگاه به همین بی دقتیها، بدنوشتنها توی تستهایی که خودمان برای خودمان حل کردیم رسیدیم، در نتیجه اینها را فقط قبل کنکور برخورد بکنیم پس تا جایی که می توانیم باید سعی کنیم تست بزنیم که به مشکلاتی که می خواهیم سر جلسه کنکور بربخوریم الان بربخوریم. نگذاریم برای آن قسمت بماند. طبیعتاً هر چقدر بچه ها بیشتر کار کرده باشند، مسلط تر روی درس باشند، ناخودآگاه استرسشان کمتر می شود. بیشترین اعتماد به نفس و تسلط را با تست می توانیم بدست بیاوریم. چون عملاً یک شبیه سازی کردیم اشتباهاتی که در کنکور می خواهیم بکنیم، قبلش کردیم.

برای داوطلبانی که هدفشان قبولی در دانشگاه های معتبر سراسری دوره های روزانه و شبانه است، به طور کلی پیشنهاد می کنید چه میزان ساعاتی در هفته برای مطالعه مدار منطقی در نظر بگیرند؟ (اگر کلاس شرکت نکنند)

من به طور کلی با برنامه ریزی برای شخصی و عنوان کردن برنامه برای شخصی مخالفم. یعنی هر کسی بهترین برنامه را خودش برای خودش می دهد. خودش می داند زمانش چقدر آزاد است، خودش می داند که چقدر تمرکز به چی دارد یعنی در آن 2 ساعتی که نشسته دارد می خواند، واقعاً چقدرش مفید بوده است. یک نفر 2 ساعتش هیچی مفید نیست یک نفر 2 ساعتش واقعاً یک ساعت و نیم، یک ساعت و 45 دقیقه اش مفید است. پس صرف اینکه من بگویم 2 ساعت در روز برای این بخوان چنین نسخه ای بخواهم تجویز کنم فایده ای ندارد. یک، هر کسی خودش برای خودش مهم است چه مقدار می خواهد بخواند ولی یک چیزی که به صورت تجربه برای خودم پیش آمده، یک صبح تا شب را به یک درس اختصاص دادن را اصلاً پیشنهاد نمی کنم یعنی حداکثر یک صبح تا ظهر اگر به مدار اختصاص دادند، کافی است. یک صبح تا ظهر مثلاً اگر 5 - 4 ساعت هست 2 ساعتش را درس بخوانند 3 ساعتش را تست بزنند؛ 3 ساعت را درس بخوانند 2 ساعت را تست بزنند دیگر کمتر از این نشود. باز از بازه صبح تا شب بخواهیم بگوییم باز هم کاملاً متغیر است یک عده صبحها راحتتر هستند یک عده شبها یعنی چیز مشخصی نیست که بگوییم یک نسخه واحد برای همه بخواهیم تجویز بکنیم. هر کسی با توجه به روحیات خودش باید زمان خودش را بدست بیاورد.

موضوعی که اشاره کردید کاملاً صحیح است؛ اگر هدف این باشد که داوطلبانی با سطح متوسط حدود 5 ماه زمان دارند و می خواهند روی مدار منطقی سرمایه گذاری کنند به صورت حدودی بدانند که چه میزان زمانی در هفته به این درس اختصاص بدهند تا برسند درس را تمام کنند و در کنکور درصد خوبی را کسب کنند، نظرتان چیست؟

اگر 5 ماه قبل از کنکور شروع بکنند و در هفته یک روز، حالا یک روز کامل نه دو تا صبح تا بعد از ظهر قرار بدهند، هر هفته و 5 ماه این را بخوانند قطعاً یک آدم متوسط کاملاً نتیجه مثبتی می گیرد.

داوطلبانی که هدفشان فقط قبولی است (به دلایلی مانند ترخیص از سربازی) و برایشان اهمیت ندارد که در چه شهری یا چه دانشگاهی پذیرفته بشوند، شما به این داوطلبان پیشنهاد می کنید چه مباحثی را که طبق بودجه بندی کنکورهای سالهای گذشته اهمیت بیشتری دارند و از طرف دیگر پیش نیاز ندارند، را مطالعه کنند؟ (مثلاً مدارات ترکیبی که طبق بودجه بندی مهمترین مبحث کنکور آزاد بوده است پیش نیازهای جداول کارنو، گیتهای منطقی، جبر بول و ... را دارد).

دقیقاً؛ به نکته خوبی اشاره کردید؛ همین را می خواستم بگویم می دانید که مدارات ترکیبی بیشترین سوالات را دارد ولی برای اینکه مدارات ترکیبی را بدانیم یک پیش زمینه ای نیاز دارد، پیش زمینه همانطور که گفتید کارنو هست، گیتها هست، مبناها هست، همه اینها را باید بلد باشیم و کنار هم بچینیم تا به آنجا برسیم. در نتیجه صرف اینکه من بروم فقط مدارات ترکیبی را بخوانم به هیچ جا نمی رسم چون من باید قبلش را بلد باشم. در مورد کسانی که می خواهند فقط قبول بشوند اصلاً برایشان جایش مهم نیست، دانشگاهش مهم نیست، همه دروس را با درصدهای پایین هم بزنم قبول می شوم یعنی اگر که در مدار منطقی فقط و فقط مبناها، کدگذاریها و کارنو را بخوانم، این قسمت را کاملاً مسلط بشوم یعنی هر کارنویی بدهند، هر تبدیل مبنایی بدهند، هر کد گذاری را بدهند، انجام بدهم، این قسمت را کاملاً مسلط بشوم و مفاهیم گیتها را متوجه بشوم، قطعاً می توانند درصدی بزنند که یک جایی قبول بشوند یعنی اصلاً احتیاجی نیست که به فصل مدارات ترکیبی یا ترتیبی برسد ولی باز یک بحث هست من همیشه در همه دروس می گویم یک قسمتی را خواندن ریسک دارد چون من فکر می کنم کارنو مانندی را خواندم خیلی خوب بلدم، آمدیم امسال یک سوالی دادند خارج از آن چیزهایی که من خواندم؛ یک چیزی را دادند که من یک بی دقتی کردم، اشتباه کردم سر کنکور؛ آن یک دانه ای که فکر می کردم خواندم را از دست دادم بقیه را هم اگر نخوانده باشم که هیچی کامل از دست دادم؛ پس صرف اینکه یک چیزی را کامل بخواهیم بگذاریم کنار اصلاً پیشنهاد نمی کنم ولی برای این تیپ افراد حداقل با توجه به اینکه فقط می خواهند یک جا قبول بشوند و وقتشان را می خواهند بیشتر روی قسمتهایی بگذارند که مطمئن باشند، مدارات ترتیبی را می توانند کامل رها بکنند و بیایند سراغ سیستم اعداد کلاً کدگذاری و تبدیل مبناها، کارنو اینها کاملاً مسلط، مفاهیم گیتها و 3 - 2 تا قطعه کلیدی فصل مدارات ترکیبی. آن 4 - 3 قطعه کلیدی که معمولاً هر سال یک سوال از آنها آمده را بخوانند احتمال می دهیم که آن را بتوانند بزنند یعنی من اینجوری احتمال دادم که قبلیها را قطعاً می زنند و آنها اگر آمد که می آید، شاید بتوانند بزنند؛ شاید ضریب بدی نیست زدند خیلی کمکشان می کند، نزدند هم چیزی را از دست ندادند.

به نظر شما اگر این درس را سفید بگذارند، با دروس تخصصی دیگر می توانند جبرانش کنند؟

اصلاً اصلاً من سفید گذاشتن هیچ درسی را نه مدار منطقی نه ریاضی نه هر بحث دیگری را اصلاً پیشنهاد نمی کنم به دلیل اینکه روی کاغذ و در تئوری خوب است؛ بله در تئوری جوابگو هست اگر مدار منطقی را بگذاریم کنار، اگر ریاضی را بگذاریم کنار در عوض بتوانیم دروس دیگر را بزنیم، آره کاملاً جوابگو هست. دروس تخصصی را وقت بگذاریم و بالاتر بزنیم ولی این در تئوری هست برای اینکه در چندین سال مختلف برای دانشجویان مختلف کنکور چنین چیزی پیش آمده که مثلاً درس مدار منطقی یا ریاضی را گذاشتند کنار فکر می کنند من سیستم عامل، ساختمان داده، ذخیره یا امثال اینهایم قویتر هست؛ اینها را وقت می گذارم می زنم؛ ولی در کنکور مشاهده شده که در یک سال مثل پارسال سیستم عامل یک دفعه تغییر کرد؛ برنامه سازی دو سال پیش یک دفعه تغییر کرد پاسکال شد VB. آن موقع این افراد باختند مدار منطقی را که نخوانده بودند برنامه سازی را فکر می کردند خوب می زنند برنامه سازی هم این جوری شد دیگر نتوانستند بزنند یعنی عملاً باختند آن سال را از دست دادند به طور کل. به خاطر همین صرف گذاشتن یک درس خاص اصلاً پیشنهاد نمی شود. من به دانشجویان خودم که حتی می روند دبیر ریاضی می گیرند چون اکثراً با ریاضی این مشکل را دارند، می آیند درباره ریاضی هم صحبت می کنند من چنین پیشنهادی را نمی کنم می گویم حداقل یک فصل یا دو قسمت را که فکر می کنی برایت راحتتر است مثلاً حد، مثلاً مشتق، ماتریس یا جایی که می توانی راحت بزنی آن یک قسمت را بخوان بقیه را بگذار کنار که چیزی که مطمئنی حداقل 3 - 2 تا سوال از آن می آید آن 3 - 2 تا را بتوانی بزنی؛ 3 - 2 تا سوال را بزن که سفید نباشد چون سفید بودن Poan منفی دارد به شدت.

با تایید صحبتهای شما، از طرف دیگر می توان در نظر گرفت با توجه به کارنامه های پذیرفته شدگان سالهای گذشته حذف یک درس مانند ریاضی تاثیر منفی ندارد (برای مثال درصد رتبه 1، 2 و 5 ریاضی در سراسری 87 به ترتیب 0، 2.2- و 0 بوده)، شما در این باره برای داوطلبانی که فرصت خواندن محدود دارند یا در یک درسی خیلی ضعیف هستند نظرتان چیست؟

البته این موردی که دارید می گویید یک، حالتهای استثنا را می گویید؛ دو، از یک زاویه به قضیه نگاه می کنیم از سمت دیگر را نگاه بکنیم اگر برای افراد همین چیزهایی که گفتم پیش بیاید چطور؟ یعنی آن استرسی که شما گفتید بله حذف می شود حالا این دید را دارند از این به بعد می نشینند فکر می کنند کسانی که می خواهند برای خودشان استرس ایجاد بکنند، خب من ریاضی را گذاشتم کنار اگر امسال سیستم عامل عوض شد چی؟ این دفعه استرس این جوری دارد هر وقت کتابی می خواند باز فکرش روی آن قسمت هست. بله اگر کسانی که در مورد ریاضی مطرح کردید بیس ریاضیشان به شدت ضعیف هست نزدنش خیلی بهتر است چون می دانید منفی زدن فاجعه است؛ اصلاً سفید دادن به مراتب بهتر از منفی زدن است. اگر احتمال این را می دهند که اگر چیزی را بخوانند منفی می زنند که اصلاً شک نکنید بله بگذارید کنار بهتر است ولی اگر نه فکر می کنند که من معمولی هستم مثلاً چون مدار منطقی ضریبش 2 است ارزشی ندارد بحث فکر ارزشی قضیه را می کنند بخواهند بگذارند کنار نه ضرر کردند. ولی اگر ضعیف هستم بزنم به ضررم تمام می شود، ممکن است منفی بشود صددرصد بگذارند کنار. یا اگر وقتش را نداشته باشند آره؛ اگر وقتش را نداشته باشند مجبور باشند یکی را انتخاب کنند حق با شماست باید یکی را انتخاب کنند ولی اگر نه وقتش وجود دارد تقریباً نه حتی خیلی زیاد، می توانند وقت ایجاد بکنند، نیایند این ریسک را بکنند که یک درس را بگذارند کنار.

چون گاهاً در کنکور اتفاقات غیرمنتظره (مانند تغییر رفرنسها) می افتد.

دقیقاً و آن موقع معایبش بیشتر از مزایایش ممکن است بشود.

با توجه به نحوه طراحی تستهای مدار منطقی اگر داوطلبان بین دو گزینه 50 - 50 شک داشته باشند و دو گزینه دیگر را با اطمینان حذف کنند شما پیشنهاد می کنید یک گزینه را انتخاب کنند؟

در کل می گویم نه؛ ولی بعضی از تستها هستند که شکی که بین دو گزینه وجود دارد، شک یک مقدار واضحی هست که من دو تا را قطعاً گذاشتم کنار 80 درصد احتمال می دهم این گزینه باشد، شک کردم بزنم؛ اگر 50 - 50 باشد زدنش به ضررتان می شود.

اگر از لحاظ آماری حساب کنیم به نفع هست. نظر شما چیست؟

بله، از لحاظ آماری به نفع هست. من اگر در دروس دیگر بود می گفتم این کار را بکنید یا شاید اگر خودم بخواهم کنکور بدهم این کار را انجام بدهم ولی درس مدار منطقی متاسفانه و یا خوشبختانه سوالاتش را قشنگ می شود جوری داد که دو گزینه یک اختلاف خیلی جزئی داشته باشند و آن آدم را به اشتباه بیاندازد. یعنی مدار منطقی اگر بحث آمار و احتمالات و شانس و اینها را بخواهیم نگاه بکنیم آره حق با شما است و زدن به نفع می شود در 50 - 50 بین دو گزینه ولی اگر بخواهیم منطقی با قضیه برخورد بکنیم و در درس مدار منطقی چون گزینه ها را راحت می شود جوری داد که خیلی شبیه به هم دیگر باشند و بین آن دو تایی که بوجود می آید راحت می شود شک را جوری انداخت که به سمت گزینه غلط برود. یعنی من الان برای مثال بخواهم بگویم 10 تا تست بدهم چند نفر از دوستان را به دلخواه بیاورید اینجا؛ کاری بکنم که گزینه غلط را انتخاب بکنند.

بله، راههای گمراه کننده برایش هست.

قشنگ راههای گمراه کننده برایش هست و معمولاً دارند از این استفاده می کنند در سوالات مدار منطقی حالا دلیلش را نمی دانم چرا ولی چنین چیزی در گزینه ها قشنگ هست به خاطر همین از دید منطقی چون می شود گمراه کرد و دارند این کار را می کنند می گویم نه ولی آمار و احتمالاتی بله زدنش مثبت هست.

اشتباه آن دسته از داوطلباني كه عليرغم مطالعه كافي، تست زدن زیاد، شرکت در کلاسهای کنکور مناسب نتیجه موردنظرشان را در درس مدار منطقی نمی گیرند را چه مواردی مي دانيد؟

برای کسانی که می خواهند فوق العاده بالا بزنند، روی درصد خوبی فکر کنند، می دانیم که در درس مدار منطقی اولاً یک مقدار زودتر باید شروع بکنیم درس را چون معمولاً برای بچه های نرم افزار مدار منطقی درس پایه ای در دایشگاه عنوان نشده، بچه ها شاید زیاد به آن علاقهای نداشته باشند، پایه شان ضعیف باشد در نتیجه یک مقدار زودتر باید شروع کرد. چون زودتر شروع می کنند وقت می کنند منابع بیشتری را بخوانند، تستهای بیشتری را بزنند. باز من برای بار چندم تاکید می کنم تست زدن بسیار نکات مختلف را عنوان می کند. زمانگیری کردن مهم هست. در مدار منطقی به عنوان آخرین نکته اگر بخواهم بگویم در سالهای اخیر مخصوصاً دو سه سال اخیر خواسته یا ناخواسته دروس مدار منطقی بچه های الکترونیک و کامپیوتر یکی شده در نتیجه یک یا دو تست هست که مربوط به بچه های الکترونیک یا سخت افزار هست مثل ترانزیستورها، دیودها، مبدلهای آنالوگ به دیجیتال، AtoD، DtoA و این داستانها هست که برای بچه های الکترونیک هست چون سوالاتمان یکی شده داردمطرح می شود. کسانی که فقط می خواهند درصد خوب بزنند، درصد خوب منظورم حول و حوش 60، 70، 80 است همه این مطالب نرم افزاری که حالا در جزوات هست، عنوان می شود، مال بچه های کامپیوتر هست بچه های کامپیوتری نرم افزاری، بخوانند کافی هست با تستهای مختلف می توانند این درصد را بزنند ولی اگر نه کسی واقعاً هدفش 90 و 100 هست، که 100 را می دانیم که یک Poan مثبتی دارد و روی آن مایه ها فکر می کند، بهتر هست که زودتر شروع بکند، درس الکترونیک بچه های الکترونیک را بخواند به جز اینکه کتابهایی برایش موجود است توی همین کتاب آقای شادکام یا آقای مقسمی برای بچه های دیجیتال یعنی الکترونیکیها دو فصل دارد یکی خانواده منطقی گیتها و یکی مبدلهای آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ. آن دو فصل را اگر بخواند با سطح و دیدگاه آن یکی دو سوال هم آشنا می شود و خیلی کمکش می کند. تستهایشان را هم می توانند بزنند تستهایشان خیلی مشترک است تستهایشان خیلی مشابه به آن دو فصل کتاب هست؛ یک جورهایی تستهایش حفظی می شود عملاً آن قسمت. یک، این قسمت هست و دو، می دانید که اگر ما برای 80 درصد بزنم 60 درصد هم بزنم خیلی هنر کردم یعنی با صرف این که برای 80 بروم در کنکور مطمئناً پایینتر می زنم کسانی که واقعاً هم فکرشان 80 هست آنها را هم بخوانند می تواند کمکشان کند که تازه به 80 برسند.

آواتار کاربر
vesall
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 15
تاریخ عضویت: جمعه 1 مهر 1390, 1:23 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط vesall » شنبه 2 مهر 1390, 11:00 pm

لطفا یک بار دیگر کتابها و منابع رو جمع بندی کنید تا فردا برویم برای خالی کرن جیب مبارک sanj: :grin: ktb:
امسال کاردانی به کارشناسی کامپیوتر شدم 22000 و خرده ای !!!!!
آیا امیدی هست ؟

آواتار کاربر
Meti
کاربر متوسط
کاربر متوسط
پست: 264
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 مهر 1388, 7:12 pm
محل اقامت: tabriz
تماس:

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط Meti » شنبه 2 مهر 1390, 11:11 pm

نظر من رو اینه
ذخیره و بازیابی
منبع اصلی:رانکوهی
منبع کنکوری:مقسمی
سیستم عامل
منبع اصلی:فهیمی(زیاد قابل فهم نیس ولی بیشتر از این میاد)یا سیلبر شاتس
منبع کنکوری:مقسمی
اندیشه
منبع اصلی:اندیشه اسلامی یک انتشارات نهاد رهبری
منبع کنکوری:ساکو
ساختمان
منبع کنکوری:گسترش علوم پایه
برنامه نویسی
منابع: درس و نکات طلایی برنامه نویسی(عادلی نیا) یا مال مقسمی مال جعفر نژاد خسته میکنه آدمو
ادبیات
منبع اصلی: متون و ادب فارسی(جلیل تجلیل)
منبع کنکوری:انتشارات ساکو
زبانم انتشارات ساکو

البته این نظر شخصیه منه
فنی 2 تبریز-> ucna -> ؟

pardis2550
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 شهریور 1390, 11:03 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط pardis2550 » یک‌شنبه 3 مهر 1390, 12:42 am

سلام.منم میخوام برای کنکور91بخونم وازتون میخوام بهم کمک کنین تاموفق بشم،ممنون .
راستی ازکی شروع میکنیم؟برنامه ریزی داریم؟

pardis2550
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 شهریور 1390, 11:03 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط pardis2550 » یک‌شنبه 3 مهر 1390, 1:04 am

سلام. منم میخوام برای کنکور سال آینده بخونم ازتون خواهش میکنم بهم کمک کنین ممنون.
راستی ازکی شروع میکنیم؟برنامه ریزی هم داریم؟

آواتار کاربر
Meti
کاربر متوسط
کاربر متوسط
پست: 264
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 مهر 1388, 7:12 pm
محل اقامت: tabriz
تماس:

Reپووووووووووووووووووووووووووو

پست توسط Meti » یک‌شنبه 3 مهر 1390, 9:15 pm

انگار رتبه یک منم هیشکی نمیخونه tof:
فنی 2 تبریز-> ucna -> ؟

Parsian
مدیر انجمن
مدیر انجمن
پست: 389
تاریخ عضویت: شنبه 4 مهر 1388, 6:33 pm

Re: Reپووووووووووووووووووووووووووو

پست توسط Parsian » یک‌شنبه 3 مهر 1390, 9:30 pm

Meti نوشته شده:انگار رتبه یک منم هیشکی نمیخونه tof:
خوب اونو که رزرو کردم واست ، بچه ها الان دارن رو رتبه های 2 و 3 دعوا میکنن .

آواتار کاربر
Pirex
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 20
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 شهریور 1390, 10:45 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط Pirex » دوشنبه 4 مهر 1390, 1:29 am

سلام به همگی...

منظورتون از خوندن دسته جمعی چیه اونوقت؟؟؟!!!
fekr
قشنگه با تو بیداری

اگه دنیا توی خوابه

pardis2550
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 شهریور 1390, 11:03 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط pardis2550 » دوشنبه 4 مهر 1390, 1:30 am

سلام.واااااااای واقعاشرمنده khk: من بدون اینکه مطالب این فروم روبخونم فقط واسه خوندن اعلام آمادگی کردم.واقعاببخشید.دیربه جمعتون رسیدم و برای برنامه ریزی نبودم میشه راهنمایی کنید چکارکنم الان ترم3 هستم؟
یکی از استادام بهمون توصیه کرده که کتابای مقسمی خیلی خوبه وخودش هم ازاین کتابا استفاده کرده(تازه فوق لیسانس گرفته استادشده)
راستی ازدوستی شنیدم امروز تو اخبار اعلام کردن کنکور دانشگاه آزاد برداشته شده.صحت داره؟
ازفرومی که ایجادکردین وکمک همه ممنون

آواتار کاربر
Pirex
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 20
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 شهریور 1390, 10:45 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط Pirex » دوشنبه 4 مهر 1390, 1:40 am

من هیچی از سیستم عامل سرم نمیشه...!!!!!

باید چیکار کنم؟؟!! gld
قشنگه با تو بیداری

اگه دنیا توی خوابه

آواتار کاربر
arezoo68
کاربر خوب
کاربر خوب
پست: 360
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 شهریور 1390, 10:38 am
محل اقامت: قزوین

دوستانی که برای کنکور های آینده میخوان بخونند

پست توسط arezoo68 » دوشنبه 4 مهر 1390, 8:05 am

آقا محسن بخاطر مصاحبه هایی که قرار دادی ممنون، من واقعا استفاده کردم goli . بابت تآخیرمم هم عذر میخوام و اصلا روزهای تعطیل نمیتونم کانکت باشم khk: .
---------------------------------------------------------------------
دوستان عزیز که می خواید در این گروه شرکت کنید و منتظر برنامه ریزی هستید، باید بگم به سلامتی آقامحسن دانشگاه قبول شده shad ، و قول داده تاجایی که بتونه به ما کمک کنه و واقعا هم اینکار میکنه، ایشون دیگه درگیر درس و دانشگاست و تا چندوقت دیگه سرش شلوغ تر میشه. و شاید نتونه انتظار زیاد مارو نسبت به برنامه ریزی و اینجور چیزا برآورده کنی، از طرفی هم فعالیت بقیه واقعا کمه gsg .
من و یکی از دوستان شروع کردیم و با هم برنامه ریزی کردیم و میخونیم، برنامه ی خودمونو اینجا هم می نویسم، اگه بقیه مایل بودید باهم پیش بریم rooz .
روش ما اینطوریه که در هفته، فصل اول(یا یک مبحث مشخص)دو کتاب تخصصی و یک کتاب عمومی(در صورت اضافه وقت) تعیین می کنیم، هرکدوم از روی کتاب هایی که داریم و طبق منابع ذکر شده هست، به همراه تست ها و خلاصه ها و هرچی که داره می خونیم و یه روزی رو هم برای تعیین برنامه برای هفته بعدش و رفع اشکال میزاریم yes: .
----------------------------------------------------------
اینم به همه دوستان بگم هرکسی مایل هست میتونه شرکت کنه، اگه بعد از چندبار پست برنامه کسی نباشه و برنامه رو نخواد، منم دیگه برنامه هارو نمیزارم. لطفا تا جایی که میتونید بیاید همدیگرو کمک کنیم، چرا باید درسی که یادگرفتیمو از بقیه پنهان کنیم!؟
----------------------------------------------------------
برنامه این هفته ما اینطوریه:
تخصصی: فصل اول سیستم عامل و مدار منطقی - به همراه تست و تمرین های زیاد
عمومی: کتاب اندیشه - تاجایی که برسیم
----------------------------------------------------------
اگه کسی برنامه ی بهتری داره پیشنهاد بده که همه استفاده کنیم. bale

**روزگارِ غریبی‌ست، نازنین
****و عشق را
******کنارِ تیرکِ راهبند
********تازیانه می‌زنند.

<><><><><><><><><><><><><><>
تاپیک کنکوری های کارشناسی ناپیوسته-سراسری91 و علمی کاربردی90
<><><><><><><><><><><><><><>
اطلاعیه!تطبیق واحد از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر

آواتار کاربر
vesall
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 15
تاریخ عضویت: جمعه 1 مهر 1390, 1:23 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط vesall » دوشنبه 4 مهر 1390, 12:11 pm

arezoo682
ممنون بابت برنامه ریزی، من که حتما سعی می کنم برسونم خودم رو، ولی ای کاش منابعتون رو هم ذکر میکردید، مثلا فلان کتاب و فلان کتاب از فلان نویسنده برای درس سیستم عامل.


منتظریم... goli

محسن جان شما کوشی /؟؟؟؟؟ goll

یه نکته: دلیل اینکه خیلیها در مورد برنامه ریزی پست ارسال نمیکنند اینه که، خب اگر میتونستند برنامه ریزی کنند که دیگه درخواست کمک نمیکردند ! rgs
امسال کاردانی به کارشناسی کامپیوتر شدم 22000 و خرده ای !!!!!
آیا امیدی هست ؟

آواتار کاربر
arezoo68
کاربر خوب
کاربر خوب
پست: 360
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 شهریور 1390, 10:38 am
محل اقامت: قزوین

دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند

پست توسط arezoo68 » دوشنبه 4 مهر 1390, 2:24 pm

دلیل اینکه خیلیها در مورد برنامه ریزی پست ارسال نمیکنند اینه که، خب اگر میتونستند برنامه ریزی کنند که دیگه درخواست کمک نمیکردند !
منو خیلی های دیگه که به این تالار اومدیم هم به دنبال برنامه ریزی بودیم، اما کسی اونطور که ما انتظار داریم نمیتونه انتظار مارو برآورده کنه،برنامه ای رو که ما میخوایم فقط تو موسسه ها در اختیارمون قرار میدن، اونم با گرفتن پول زیاد.
تو پست بعدی یه برنامه ریزی میزارم، که طبق نظرات و تجربیات دیگران جمع شده، شایدم به درد همه نخوره...

**روزگارِ غریبی‌ست، نازنین
****و عشق را
******کنارِ تیرکِ راهبند
********تازیانه می‌زنند.

<><><><><><><><><><><><><><>
تاپیک کنکوری های کارشناسی ناپیوسته-سراسری91 و علمی کاربردی90
<><><><><><><><><><><><><><>
اطلاعیه!تطبیق واحد از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر

آواتار کاربر
arezoo68
کاربر خوب
کاربر خوب
پست: 360
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 شهریور 1390, 10:38 am
محل اقامت: قزوین

دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند

پست توسط arezoo68 » دوشنبه 4 مهر 1390, 2:27 pm

من یکی دو سالی که دنبال منابع بودم، تو هر سایتی یا تجربیات دیگران یه سری تجربه کسب کردم که سر جمع این منابعیه که ذکر می کنم:
ساختمان داده : فقط مقسمی، خیلی عالیه
برنامه نویسی: استاد عادلی نیا
ذخیره و بازیابی: رانکوهی
سیستم عامل: مقسمی، فهیمی (اگه مقسمی دارید همونو بخونید، اما اگه میخواید بخرید فهیمی بخرید)من خودم مقسمی دارم، خوبه.
مدار منطقی: موریس مانو
زبان تخصصی: زبان تخصصیه هنرستان و کاردانی
***********
ریاضی: مدرسان شریف و جزوات پارسه
ادبیات : جزوه های پارسه - خیلی خوبه
معارف: جزوه های پارسه، و مجموعه ایات و احادیثی که سایت آغازه گذاشته خیلی خوبه.همچنین اندیشه اسلامی که تو کاردانی پاس کردیم.
زبان : جزوه(جزوه ای قراره از کسی بگیرم که روشش خیلی عالیه و کوتاهه، کسایی که استفاده کردن کنکور خیلی خوب تست زدن، اگه گرفتم برای شما هم می زارم)
--------------------------------------------------------------
برای زبان تخصصی هم پیشنهاد میکنم، روزی مثلا 20 تا لغت از لغات کتابای تخصصی هنرستان یا کاردانی حفظ کنیم، اینجوری مستمر میشه و بهتره، از طرفی وقتی می شی بخونیش زیاد وقتت گرفته نمیشه واسه معنی لغات.
زبان عمومی هم به همین صورت، برای لغات عمومی کتاب لغات گاج منتشر کرده که البته برای رشته های نظری و پیش دانشگاهیه ولی لغاتش کاربردیه و به درد ماهم می خوره، کتاب خونه های عمومی دارن میتونید امانت بگیرید.
-----------------------------------------------------------------
برای خوندن دروس تخصصی (پیشنهاد): مثلا فصل یکه جزوه ی پارسه(یا جزوه های دیگه خلاصه شده)رو اول بخونیم، بعد کتاب، بعد از اون تست ها و تمرین ها.
طی پرس و جویی که من در این مدت کردم، تخصصی رو حتما باید فصل به فصل که کامل یادگرفتی جلو بری.
من چندتا درس جزه های پارسه رو نگاه کردم خیلی خوب توضیح داده بود.
-----------------------------------------------------------------
دوستان، منابع خوب زیاد هست برای خوندن، همه یک مبحث رو پیش میرن فقط روششون فرق می کنه، مثلا تو یه کتاب مشخص بعضی هاشون تو یه مبحث قوی هستن و یه مبحثی ضعیف، نمیشه گفت اون منبعی که تعیین میشه واسه خوندن حتما بی عیب و نقصه.
سعی کنید اگه کتاب های خوب دارید که خوب توضیح دادن، همونارو بخونید اما اگه می خواید بخرید، منابع ذکر شده در بالارو توی این چند وقت ذکر کردم امیدوارم براتون مفید باشه.
--------------------------------------------------------------------
روشی هم که پیشنهاد دادم و سعی می کنیم به اینصورت جلو بریم که در هر هفته دو یا سه فصل از کتاب تخصصی به همراه حل تمرین و تست ها و خلاصه ها و یک درس هم عمومی.
-------------------------------------------------------------------
همینطور که پیش میریم در صورت داشتن اشکال تو تالار بیان میشه تا کسی که بلده رفع اشکال کنه.
اینم چندتا لینک که یکی از دوستای گلم جمع آوری کرده و فرستاده:
آرشیو نوشته ها در سایت کارشناسی
http://www.karshenasi.com/archives.html

منابع برای کنکور دولتی
viewtopic.php?f=4&t=1018&hilit=%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9+%D9%83%D9%86%D9%83%D9%88%D8%B1

مرجع کامل کنکور کارشناسی (کتب . ضرایب . سرفصل)
viewtopic.php?f=2&t=5787&p=35092&hilit=%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9+%D9%83%D9%86%D9%83%D9%88%D8%B1#p35092

مراجع کنکور کاردانی به کارشناسی 90
viewtopic.php?f=2&t=8904
---------------------------------------------------------------------


**روزگارِ غریبی‌ست، نازنین
****و عشق را
******کنارِ تیرکِ راهبند
********تازیانه می‌زنند.

<><><><><><><><><><><><><><>
تاپیک کنکوری های کارشناسی ناپیوسته-سراسری91 و علمی کاربردی90
<><><><><><><><><><><><><><>
اطلاعیه!تطبیق واحد از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر

Parsian
مدیر انجمن
مدیر انجمن
پست: 389
تاریخ عضویت: شنبه 4 مهر 1388, 6:33 pm

Re: دعوت از دوستان که برای کنکور های آینده میخوان بخونند (دس

پست توسط Parsian » دوشنبه 4 مهر 1390, 4:38 pm

pardis2550 نوشته شده:سلام.واااااااای واقعاشرمنده khk: من بدون اینکه مطالب این فروم روبخونم فقط واسه خوندن اعلام آمادگی کردم.واقعاببخشید.دیربه جمعتون رسیدم و برای برنامه ریزی نبودم میشه راهنمایی کنید چکارکنم الان ترم3 هستم؟
یکی از استادام بهمون توصیه کرده که کتابای مقسمی خیلی خوبه وخودش هم ازاین کتابا استفاده کرده(تازه فوق لیسانس گرفته استادشده)
راستی ازدوستی شنیدم امروز تو اخبار اعلام کردن کنکور دانشگاه آزاد برداشته شده.صحت داره؟
ازفرومی که ایجادکردین وکمک همه ممنون
سلام اشكالي نداره ، خوشحالم كه شما هم به گروه ما اومديد ،‌خوب بايد تو اين گروه فعال باشيد ، من سعي كردم يكسري رفرنس هاي اصلي رو براي بچه ها بزارم ، و يكسري مصاحبه هم گزاشتم ،
يه سري هم كتاب معرفي كرديم حالا در مورد اين كتاب ها و موسسات آموزشي هر كي اطلاعات داره ميتونه بياد و تو اينجا اطلاعات در اختيار بچه هاي ديگه بزاره ،

قفل شده