توقف کسرخدمت های جبهه، جانبازی و مدرک تحصیلی از سال 91

سوالات و ابهامات خودتون را در رابطه با خدمت سربازی در این بخش مطرح کنید

مدیر انجمن: مشاور سایت کارشناسی

قفل شده
آواتار کاربر
peyman
مدیر کل
مدیر کل
پست: 1484
تاریخ عضویت: جمعه 10 فروردین 1386, 12:14 am
محل اقامت: MACS0647- JD
تماس:

توقف کسرخدمت های جبهه، جانبازی و مدرک تحصیلی از سال 91

پست توسط peyman » یک‌شنبه 20 فروردین 1391, 11:09 pm

گروه ناجا- كسرخدمت هاي ناشي از سابقه جبهه و جانبازي والدين و كسرخدمت مربوط به مدارك تحصيلي دانشگاهي براي مشمولان از سال جاري متوقف گرديد.
سازمان وظيفه عمومي ناجاطي اطلاعيه اي اعلام كرد: باتوجه به اينكه برخي مصوبات مربوط به ايثارگران از قبيل كسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازي والدين و همچنين كسرخدمت مربوط به مدارك تحصيلي دانشگاهي مشمولان، در قانون جديد وظيفه عمومي ذكر نشده است لذا در سال جاري ، اين نوع كسرخدمت ها اجرايي نخواهند شد و صرفا افرادي مي توانند از امتيازات مذكور بهره مند شوند كه در شمول مصوبه سال 1390 قرار داشته باشند.
لازم به ذكراست: كليه كسرخدمت هايي كه در سال 1390 براي افراد مشمول قانون خدمت وظيفه عمومي (اعم از كاركنان وظيفه در حال خدمت و مشمولين داراي برگ اعزام ) صادر و در دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) و سامانه وظيفه عمومي ثبت شده است ، داراي اعتبار بوده و لازم الاجرا مي باشد.
همچنين سربازاني كه در سال 1390 به خدمت اعزام شده و تاكنون به هردليل كسرخدمت آنان صادر نشده است ، همچنان درشمول مصوبه سال 1390 قرار داشته و صدور كسرخدمت آنان تا پايان خدمت بلامانع است.
اين سازمان در خصوص نحوه اعمال كسرخدمت براي مشمولاني كه در سال 1390 خود را معرفي و برگ آماده به خدمت براي آنان صادر و تاريخ اعزام آنان سال 1391 تعيين شده خبرداد : گواهي كسرخدمت آنان مي بايست در سال1390 صادر شده و حداكثر تا تاريخ 15/2/ 91 توسط يگان مربوط در سامانه وظيفه عمومي به ثبت برسد. همچنين اين دسته از مشمولان بايد در موعد تعيين شده در برگ آماده بخدمت ، به خدمت اعزام شوند درغير اين صورت از اين امتياز بهره مند نخواهند شد درضمن از تاريخ 16/2/91 ثبت كسرخدمت در سامانه وظيفه عمومي براي اين دسته از مشمولان امكان پذير نبوده و اين مورد از سامانه حذف خواهد شد.
همچنين كسرخدمت بسيجيان در سال 1391اينگونه مي باشد: در اجراي قانون احتساب خدمت بسيجيان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامي سپاه ، در سال 91 نيز همانند سال گذشته ميزان صدور كسرخدمت براي بسيجيان حداكثر6ماه خواهدبود.
شايان ذكراست : كسرخدمت به سبب مدرك تحصيلي دانشگاهي در سال 1391 متوقف گرديده و صرفا شامل مشمولاني مي گردد كه تا پايان سال 1390 به خدمت اعزام شده اند.

سازمان وظيفه عمومي در پايان ، در خصوص توقف اجراي بعضي از معافيت ها مانند معافيت سه برادري و توقف بعضي از امتيازات مانند كسرخدمت در سال 91 ،اعلام داشت : ازآنجايي كه تمامي معافيت ها و امتيازات مورد نظر در ارتباط با ايثارگران ، امداد جويان و سايرگروه ها، در قانون جديد وظيفه عمومي ( مصوب 22/8/90 مجلس شوراي اسلامي) پيش بيني شده است لذا تصميم براين گرفته شد كه كليه معافيت ها و امتيازات سربازي برمبناي قانون جديد اجرايي گردد.

http://www.police.ir/portal/Home/ShowPa ... 8db36d1e55
...