معرفي اموزشكده فني استانه ي اشرفيه

در این بخش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای مختلف، به معرفی دانشگاه خود خواهند پرداخت

مدیر انجمن: مهيار

قفل شده
fanoos
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 35
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 13 مرداد 1388, 10:27 am

معرفي اموزشكده فني استانه ي اشرفيه

پست توسط fanoos » سه‌شنبه 11 خرداد 1389, 6:06 pm

به نام خدا

این آموزشکده در بهمن ماه سال 1381 به ریاست استاد سيد محمد جعفری تاسیس گردید.در ابتدا با پذیرش حدود 70 دانشجو در دو رشته نرم افزار کامپیوتر و حسابداری در مقطع کاردانی شروع به فعالیت نمود. اکنون پس از گذشت 12 سال از تاسیس این آموزشکده سه رشته جدید برق صنعتی ، الکترونیک و ساختمان به آن اضافه شده است.و در حال حاضر با مجموع 5 رشته و بیش از 500 دانشجو در حال فعالیت می باشد.این آموزشکده همه ساله از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور دانشجویانی را در مقطع کاردانی در این 5 رشته و در دوره های روزانه و شبانه پذیرش می نماید. این مرکز برای رشته های تحصیلی خود دارای امکاناتی مانند : کارگاه های سیم پیچی AC و DC ، کارگاه مدار فرمان ، کارگاه هیدرولیک و پنوماتیک ،کارگاه جوشکاری ، کارگاه های ساختمان ، و 3 سایت مجهز کامپیوتر با یک سایت کار دانشجویی می باشد.همچنین این آموزشکده دارای یک خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 160 نفر ، سالن ورزشی سر پوشیده به مساحت 693 متر مربع ، سلف سرویس به مساحت 587 متر مربع و یک واحد کتابخانه به مساحت 60 متر مربع با امکانات مناسب می باشد. درتابستان گذشته ریاست دانشکده به آقای سیدیاسرفخرموسوی واگذار شدو در حال حاضر ایشان ریاست دانشکده را برعهده دارند و عملکرد به نسبت موفق و خوبی دارند.درچند سال گذشته دانشگاه پیام نور بصورت کامل ازاین دانشکده نقل مکان کرده و به محل دیگری منتقل شده است .

مسیر رفت و امد:ادرس اموزشکده برابر است با استانه ی اشرفیه.میدان جمهوری اسلامی.کیلومتر 3 جاده ی کیاشهر.اموزشکده فنی حرفه ای امام جعفر صادق(ع)
محیط دانشگاه :
در جلوی درب ورودی محوطه اموزشی ایستگاه اختصاصی تاکسی وجود دارد و از این رو مسیر رفت و امد از میدان جمهوری اسلامی(ملقب به فلکه ی کیاشهر) تا اموزشکده راحت و سریع است.
محوطه ی داخلی: در جنب درب ورودی اتاق نگهبانی وجود دارد،که معمولا همیشه 2 نفر در ان حضور دارند که در صورت درخواست راهنمایی مودبانه پاسخگو خواهند بود.
چسبیده به اتاق نگهبانی بوفه اموزشکده قرار دارد.بوفه محل فروش انواع تنقلات،ساندویچ،نوشیدنی، و لوازم تحریر است.بوفه دارای تعدادی میز و صندلی نیز میباشد.
کمی جلوتر فظای سبز اختصاصی اموزشکده وجود دارد.فظای سبز زیبا و مناسب به همراه صندلی و نیمکت های سنگی , گل و گیاهان مختلف می باشد.
در حاشیه ی دو طرف جاده ی ورودی پارکینگ اختصاصی برای اساتید و کارکنان مرکز قرار دارد.
روبروی فظای سبز سالن ورزشی شهدای دانشجو قرار دارد.
سالن شهدای دانشجو محل برگذاری واحد های تربیت بدنی و برخی امور فوق برنامه اموزشکده میباشد.
سالن مخصوص ورزش فوتسال برای اقایان میباشد و والیبال برای خانم ها میباشد!
این سالن دارای 4 عدد دستشویی نسبتا مناسب نیز میباشد.
انصافا این مرکز حداقا از نظر امکانات ورزشی در وضعیت خوبی قرار دارد.در پشت سالن فوتسال ،زمین و تور والیبال قرار داد.در کمی انطرف تر زمین اتصاصی بسکتبال قرار دارد.در مجاورت سالن فوتسال اتاقی قرار دارد که ان را به ورزش پینگ پونگ اختصاص داده اند.
امکانات بازی شطرنج نیز در صورت درخواست از استاد تربیت بدنی وجود دارد.
بین ساختمان اداری و سالن فوتسال ساختمان کارگاه برق نیز وجود دارد و ازجهت تدریس درس مبانی الکترونیک دراین کارگاه ها تجربه حضور دراین کارگاه ها را داشته و این کارگاه ها نیز از نظر امکانات مناسب هستند و مشکلی وجود ندارد.
در کنار سالن فوتسال،خوابگاه دانشجویی قرار دارد.
خوابگاه دارای 24 اتاق،چندین حمام،چندین دستشویی ، و اتاق پخت پز میباشد.وضعیت خوابگاه در ترم گذشته برخی شکایات را از قبیل تجهیزات گرمایشی داشت که تعداد محدودی بودند ولی خلاصه به گوش می رسید که با تغییر ریاست و آمدن ریاست جدید دراین ترم مشکلی به گوش نمی رسید و همه چیز در خوابگاه آرام بود درخوابگاه اینترنت وایرلس موجود هست وبا پرداخت 1000تومن می توانید اکانت خودتان را فعال کرده وازاین اینترنت استفاده کنید(سرعت تقریبا مناسبی دارد و برای تحقیق واینطور مسائل خوبه و کار راه میندازه ولی برای دانلود بدلیل حجمی بودن(200مگابایت) امکان دانلود وجود ندارد اما ازنظر تحقیق کافی و مناسب هست البته درحال ارتقا نیز می باشد بخاطر راه اندازی دراین ترم در حال ارتقا می باشد وامیدهست درترم های آینده وضعیت بهتر شود)هراتاق از 4تخت خواب و 2 کمد تشکیل شده،وسیله گرمایشی شوفاژ بوده تا به این ترم اما امکان تعویض شوفاژ ها با بخاری نیز می باشد.نمازخانه ی اموزشکده نیز ر این ساختمان قرار دارد.نماز خانه نسبتا بزرگ و تمیز،دارای امکانات سرمایشی و گرمایشی،چندین جلد کتاب، تعداد زیادی مهرو یک عدد تلویزیون است.همه روزه در ان نماز ظهر به امامت یک ایت الله به صورت جماعت برگذار میشود.
کمی ان طرف تر خوابگاه سلف سرویس اموزشکده قرار دارد که دارای سیستم شارژ الکترونیکی غذا میباشد.با توجه به غذایی که در خانه میل میکنیم باید بگویم کیفیت غاهای اموزشکده چنگی به دل نمیزند!اماخب نمیتوان صفت بد هم بکار بردهر وعده غذا 1100 تومان است.لیست غذاها عبارت اند از قرمه سبزی،قیمه،عدس پلو،کباب کوبیده،پلو مرغ
سلف سرویس دارای تعداد زیادی صندلی و میز،سیستم های گرمایشی و سرمایشی،چندین اشپز متعهد اموزشکده،سیستم تصفیه اب و ظرف های فلزی مخصوص میباشد.
دانشکده از یک ساختمان اداری تشکیل شده است که دارای سه طبقه می باشد در طبقه اول واحد آموزش،واحد امور دانشجویی،کتابخانه،آبدارخانه،اتاق استراحت استادان شماره 1 و کارگاه سخت افزار وجود دارد در طبقه دوم 7 کلاس تدریس وجود دارد وهیچگونه واحد ادارای دراین طبقه وجود ندارد در طبقه سوم نیز دوکارگاه کامپیوتر(هرکدام با حدود 20 کامپیوتر،ویدئو پروژکتور)کافی نت(با 6 کامپیوتر متصل به اینترنت بصورت دائمی)،ریاست،دبیرخانه،واحد مالی و واحد اداری وجود دارد. در ساختمان مجاور نیز که قبلا خوابگاه بوده ولی با ساختن خوابگاه جدید بلااستفاده مونده بودم تا چند ترم پیش کلاس هایی وجود داره،اتاق استراحت استادان شماره 2، واحدبسیج دانشجویی،سرویس بهداشتی،و فکرکنم حدود 10 کلاس درس نیز باشد البته تعداد کلاس ها زیاد تر هست اما با صندلی و وایت برد تجهیز نشده وخالی هستند.
اساتید:
اساتید دراین ترم و با ورود ریاست جدید تغییرات زیادی داشته از جمله رفتن استاد کالوخ(مدرس دروس سیستم عامل،زبان فنی،سخت افزار)،استاد مزین(دبیر فیزیک ومشتقات آن).
ازاستادان حال حاضر دانشگاه نیز بگوییم:
استاد عباسپور(سرگروه کامپیوتر):استادی واقعا مهربان و دلسوز مدرس دروس شبکه های کامپیوتری و کارگاه شبکه های کامپیوتری از نظر سطح علمی واقعا استادی باسواد و باتجربه هستند و واقعا جزو اساتید برتر گیلان هستند.(درسطح کشور با همه استاد ها که برخورد نداشتم بگم چطورهستند)
استادمودب(مدرس سیستم عامل،ساختمان داده،ذخیره و بازیابی):سه درس با ضریب بالا درکنکور واصلی کامپیوتر را این استاد تدریس می کنند این استاد نیز از استادان واقعا باتجربه و با سواد دانشکده هستند و واقعا تدرس هاشون عالیه.
استادمدنی(مدرس دروس فرعی مانند آزمایشگاه نرم افزار های کامپیوتری،کارگاه سیستم عامل):کلاس های درسی این استاد به نظر بنده حقیر بار مثبت آموزشی ای نداره و بود و نبود دانشجویان فرقی نمیکنه چون چیزی یادنمی گیرن به نظرمن هرچیزی هم که تدریس میشه اکثرا دانشجویان از قبل بلدن توی امتحان عملی هم چیزهایی پرسیده میشه که معمولا تدریس نشده.
استاد ثابتی فرد:استادی دلسوز هستند و دروس مرتبط با برنامه نویسی را تدریس میکنند استادی در حد معمول هستند سرفصل های معمول را تدریس میکنند به دانشجو سخت نمی گیرن و در امتحان هم همون مباحث تدریس شده را میخواهند از دانشجو.
از استادان عمومی هم غافل نشیم
استاد پوراصغر(سرگروه دروس عمومی):استاد واقعا باسواد مدرس دروس زبان پیش،زبان عمومی،زبان فنی استادی هستند که منظم بودن خیلی براشون مهمه هرچیزی که از دانشجو میخوان بدون کم وکاست باید باشه.البته خیلی سخت گیر هم نیستند.درزمینه سرگروه دروس عمومی بودن هم بسیار فعال هستند و واقعا خوب عمل کردند
استاد رحیمی مقدم(مدرس ریاضی پیش،ریاضی عمومی،آمار و احتمالات،ریاضی کاربردی):مدرسی هستند که سرفصل های کمی برای تدریس دارند معمولا اما کاملا مابحث رو توضیح میدهند ومثال می زنند درآخر ترم هم معمولا نمونه سوال میگن که واقعا خیلی عالیه نمونه سوال هاشون.
استاد عسکری تپه(مدرس ریاضی پیش،ریاضی عمومی،آمار و احتمالات،ریاضی کاربردی):مدرسی هستند با سرفصل های زیاد و توضیحات کم ایشون هم جزو اساتیدی هستند که هرچیزی که میگن رو ازدانشجو بدون کم وکاست میخوان در طول ترم زیاد فعالیت از دانشجو نمیخوان اما درآخر ترم و امتحانات همه را جبران کرده وهمه مطالب رو از دانشجو توی برگه میخوان.
استادمیرزازاده(مدرس اخلاق اسلامی):درس اخلاق اسلامی جزو دروسی هست که برای رشته کامپیوتر اصلا ضرورتی نداره اما بخاطر شنیده هایی که ازاین استاد داشتم قصد دارم معرفی کنم این استاد استادی هستند که سرکلاس همیشه شوخ هستند اما این شوخی در پایان ترم انگار به آتش ختم میشه استادی هستند بسیار سختگیر در زمینه نمره مباحثی تدریس میشه و توضیحاتی داده میشه اما انگار نباید توضیحات کتاب رو در برگه ارائه بدی وتوضیحات دیگری را ارائه بدی تا نمره بهتری بگیری من از طریقه نمره دادن این استاد سردرنیاوردم و طبق شنیده ها این صحبت ها رو داشته ام.

در زمینه مشروط شدن واخراج از دانشگاه نمیدونم تمامی دانشگاه ها همینطور هستند وعادیه یا این دانشگاه اینطوری هست دراین ترم به عنوان مثال دانشکده حدود 50 نفر کمیسیونی داشت و همین ترم چند کلاس بخاطر به حد نصاب نرسیدن حذف شد البته مسئولان محترم طوری برنامه ریزی کردن که جواب کمیسیون رسید و بعضی از کلاس ها برگشت اما خب بعضی ها هم حذف شده باقی موند خلاصه کمیسیونی واخراجی میشه گفت این دانشگاه زیاد داره چون دانشجویانی با نمره های 10 زیاد هست دراین دانشکده.
این مطلب به منظور بروزرسانی مطلب قبلی تهیه شده است وامیدوارم مورد استفاده شما کنکوری ها درانتخاب اولیت هاتون قرار بگیره.

این مطلب در دی ماه 1393 بروزرسانی شد

بازگشت به “معرفی دانشگاهها و امکانات آنها”